Speurtocht voor kinderen van 7 tot 10 jaar

Artikel 28 van 29

Speurtocht voor kinderen van 7 tot 10 jaar

Speurtochten doen het altijd goed tijdens een kinderfeest!Je kan met wat kleine aanpassingen, dit ook in het thema van het feest maken.

Hieronder nemen we als voorbeeld de geheime agenten cliub en dieven. Maar je kan er ook de gemene draken en Ninja's van maken of ridders en vijanden of Paw Patrol pups en stoute katjes of de game helden tegen de piraten bijvoorbeeld!

Introductie van de speurtocht:
Welkom bij de speurtocht rondom het huis en de speeltuin! Jullie hebben allemaal een missie gekregen van de geheime agentenclub. Er is een belangrijk document gestolen en jullie zijn nu op zoek naar de dader. Jullie moeten verschillende opdrachten uitvoeren en aanwijzingen vinden om de dief te kunnen vangen. Volgen jullie het spoor en lossen jullie de puzzels op?

Benodigdheden:
- Papier en potloden voor elk kind
- Verkleedkleding voor de agentenclub (optioneel)
- Aanwijzingen in enveloppen of op plekken verspreid
- Eventuele beloningen voor het vinden van aanwijzingen en het oplossen van raadsels

Route:
1. Begin bij de voordeur van het huis en zoek naar de eerste envelop. Hierin zit een raadsel dat opgelost moet worden door middel van de letters op de envelop. Het antwoord leidt naar de volgende aanwijzing.

2. Ga buiten om het huis heen en zoek naar een aanwijzing onder een bloempot. Hierop staat een rebus die opgelost moet worden. Het antwoord is te vinden bij de buren, op de schutting aan de linkerkant van het huis.

3. Bij de schutting is een opdracht verstopt in een plastic doosje. Gebruik de knijper om het doosje te openen en voer de opdracht uit. Dit kan bijvoorbeeld zijn: ‘Maak een foto van een bepaald object in de speeltuin’.

4. Ga verder naar het speeltuingedeelte en zoek daar naar de volgende aanwijzing. Deze is verstopt onder een bankje. Hierop staan getallen die in de juiste volgorde gezet moeten worden om een code te kraken.

5. Door het kraken van de code kun je verder naar een aanwijzing bij de glijbaan. Hier ligt een sleutel verstopt die past op een kluisje bij de zandbak.

6. Bij de zandbak liggen meerdere enveloppen met daarin aanwijzingen verstopt. Deze moeten op volgorde opgelost worden om uiteindelijk de naam van de dief te vinden.

7. Als laatste is er nog een raadsel dat opgelost moet worden om de geheime schuilplaats van de dief te vinden. Het raadsel leidt naar de schuur aan de achterkant van het huis.

8. In de schuur ligt een beloning klaar voor de dappere speurders die de dief gevonden hebben!

Veel succes met de speurtocht en het vangen van de dief!

Veel plezier met plannen!

© 2020 - 2024 Feestjesbaas | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel